מהו התהליך שעליי לעבור על מנת לקבל זכאות למטפלת סיעודית?
מגיע שלב בחיי כל אדם, אשר הוא או סביבתו הקרובה מזהים התחלה של ירידה ביכולות האישיות לקראת זקנה. הדבר יכול להתרחש עקב בעיות פיזיות או רפואיות, מצב נפשי שמושפע מבדידות גוברת, מקשיי זיכרון ושכחה, מירידה קוגניטיבית ועוד. פעולות יום-יומיות פשוטות שעד כה היו חלק משגרת החיים, אט אט הופכות מסובכות ומורכבות יותר לביצוע. במצב זה, ניתן להגיש בקשה לגמלת סיעוד מהביטוח הלאומי.
אנו ממליצים להיעזר בחברת הסיעוד "מסר" כבר מהשלב הראשון!
אנו בחברת מסר, מביאים את הניסיון שלנו של מעל ל-30 שנים, ומלווים את לקוחותינו בכל אחד מהשלבים הבאים על מנת לוודא הצלחה של התהליך ומיצוי זכויות. אנו עוזרים בהבנת התהליך הבירוקרטי, מלווים את הליך הבקשה על כל שלביו ותורמים מהידע שלנו להצלחת התהליך.
שלב ראשון: הגשת בקשה לגמלת סיעוד
בהליך הגשת הבקשה, תידרשו לצרף אסמכתאות רפואיות רלוונטיות מהרופאים המטפלים או מבית חולים. בנוסף כדאי לצרף לבקשה מסמכים תומכים נוספים (לדוגמא מעובדת סוציאלית או פיזיותרפיסט במידה ויש).
כחלק מבדיקת הזכאות, יבדקו הכנסותיו של מבקש הבקשה ושל בן זוגו/זוגתו, כך שיעמדו "במבחן ההכנסות" שהוא תנאי לקבלת הגמלה. במידה והכנסותיו של הקשיש גבוהות מהמוגדר בביטוח לאומי כתנאי לזכאות, הוא יכול לקבל גמלה מופחתת או דחייה לקבלת גמלה.
את הבקשה ניתן למלא באופן מקוון באתר הביטוח הלאומי, או להדפיס ולהגיש ידנית דרך דואר ישראל או ישירות לסניף ביטוח לאומי.
שלב שני: הערכת מידת תלות
הערכה זו באה לבחון את מידת התלות של הקשיש המבקש את גמלת הסיעוד, באילו תחומים הוא זקוק לעזרה או תמיכה.
הערכת מידת התלות יכולה להתבצע בשני אופנים (ההחלטה נעשית על ידי ביטוח לאומי):
- ההערכה תתבסס על המידע שהועבר בטופס בקשת הגמלה. במצב זה, יילקחו בחשבון המסמכים הרפואיים והמסמכים הנלווים שהוגשו בעת מילוי הבקשה, ותאושר רמת זכאות לפי המתואר בהם, ללא צורך בבדיקה נוספת.
- יערך לקשיש מבדק להערכת תלות בביתו, אז יגיע מעריך מוסמך מטעם הביטוח הלאומי לביתו של הקשיש המבקש את הגמלה. אנו בחברת מסר ממליצים שמלווה מטעם הקשיש יהיה נוכח בעת ביצוע ההערכה.
לאחר ביצוע הערכת מידת התלות, יקבע הביטוח הלאומי האם הקשיש זכאי לקבלת גמלת סיעוד, או שבקשתו תדחה.
במידה והבקשה תאושר, תיקבע לקשיש רמת זכאות בין 1-6, כאשר רמה 1 היא הזכאות הנמוכה ביותר, ורמה 6 היא הרמה הסיעודית הגבוהה ביותר.
שלב שלישי: שירותי טרום סיעוד
תהליך אישור הבקשה לגמלה והערכת מידת התלות לוקח מספר שבועות. במהלך תקופה זו, רשאי מגיש הבקשה לקבל שירות טרום סיעוד מחברת סיעוד. שירות זה ניתן מרגע הגשת הבקשה לגמלת הסיעוד לביטוח לאומי, ועד קבלת תשובה לזכאות.
השירות כולל 6 שעות טיפול שבועיות, על ידי מטפלת ישראלית, שניתנים לקשיש בביתו ללא כל עלות או התחייבות.
שלב רביעי: קביעת ההרכב של גמלת הסיעוד
רמת הזכאות שהתקבלה (בין 1-6) מתורגמת לשעות סיעוד שבועיות. ניתן לבחור מספר שירותים מסל השירותים המוצע במסגרת גמלת הסיעוד, ולבנות תמהיל אישי מותאם לזכאי. ניתן להמיר את שעות הסיעוד עבור קבלת שירותי טיפול ביתי , ביקור במרכז יום, שימוש בשירותי מוקד ולחצן מצוקה ועוד, תוך שילוב של האפשרויות, או בבחירה בשירות אחד בלבד.
שלב חמישי: קבלת שירותי טיפול בייתיים
לחברת מסר ניסיון של מעל ל-30 שנה בתחום הסיעוד והטיפול הביתי. לאחר קבלת הגמלה, העובדים המקצועיים של חברת מסר, בשיתוף פעולה מלא עם הזכאי ומשפחתו, יערכו בירור צרכים מקיף על מנת להתאים את המטפלת המתאימה ביותר עבור הזכאי.
במסגרת היכרות זו, ידונו צרכי הזכאי, באילו תחומים הוא זקוק לעזרה ותמיכה- בישול, קניות, האכלה, הלבשה, הפגת בדידות וכל צורך אחר.
תוכנית הטיפול תותאם לצרכי המטופל ובני משפחתו, ותתבסס על רצון המטופל, צרכיו, מצבו הרפואי והנפשי, וגם על הניסיון הרב של עובדי חברת מסר ויכולתם להתאים מטפל בצורה מיטבית למען הצלחת הטיפול.
לחצו כאן לקבלת שירותי מטפלת ישראלית ללא עלות.
בהתאם לרמת הזכאות ולרצון הזכאי ומשפחתו, ניתן יהיה להתחיל את התהליך להעסקת עובד זר.
לחצו כאן לקבלת מידע על העסקת עובד זר
המטפלים של חברת מסר מקצועיים ומיומנים בתחום הסיעוד והרווחה, עוברים הדרכות והסמכות על ידי עובדים סוציאליים, על מנת לתת את שירותי הטיפול המיטביים עבור היקרים לכם ביותר.
שלב שישי: שגרת הטיפול ובקשת הגדלת זכאות.
הצוות המקצועי של חברת מסר מלווה את הזכאי ומשפחתו לאורך כל הדרך. העובדים המקצועיים שלנו עורכים ביקורי בית קבועים אצל לקוחותינו לפחות אחת לחודשיים או לפי מידת הצורך, כדי לוודא את מידת שביעות הרצון ואת התאמת תוכנית העבודה לצרכי הלקוח ולשינויים טבעיים, וגם על מנת לפקח על עבודת המטפלים בשטח.
במידה ויש חוסר התאמה או רצון של הזכאי, ניתן יהיה להחליף את המטפלת או לשנות את תוכנית העבודה כך שתתאים לזכאי בצורה מיטבית.
כמו כן, במידת הצורך, ניתן להגיש "בקשה להגדלת הזכאות" לביטוח הלאומי. אם חל שינוי במצב הזכאי וחלה החמרה במצבו התפקודי, ונראה שרמת הזכאות כבר לא תואמת את צרכיו, ניתן להגיש בקשה להגדלת הזכאות שקיבל. במידה ותאושר הגדלת הזכאות, העובדים המקצועיים של חברת מסר, בשיתוף עם הזכאי ובני משפחתו, יערכו תוכנית טיפול חדשה ומותאמת למצב החדש.